Suzuki 175AP/150AP

Система перемикання напрямку обертання (Suzuki Selective Rotation)

Система перемикання напрямку обертання є першою в світі технологією, яка дозволяє змінювати стандартний режим перемикання передач і напрям обертання гребного гвинта на режим обертання проти годинникової стрілки, й застосовується вперше в підвісних моторах у цьому класі. Якщо на човен встановити два або більше підвісних мотори, підвісний мотор зі стандартним напрямом обертання гребного гвинта можна перетворити на модель з протилежним обертанням, змінивши режим перемикання передач і встановивши додатковий гребний гвинт з протилежним обертанням.

(*1) Проконсультуйтеся з вашим дилером перш ніж змінити модель зі стандартним обертанням на модель з протилежним обертанням (і навпаки). Для зміни напрямку обертання гребного гвинта підвісного мотора потрібен додатковий з’єднувач і додатковий гребний гвинт.

Система прецизійного керування (Suzuki Precision Control)

Точне керування дроселем з більш плавним, рішучім перемиканням передач реалізується шляхом застосування системи прецизійного керування Suzuki, технологічно досконалої комп’ютеризованої системи, яка заміняє собою механічні тросики керування, що використовуються в традиційних системах керування. Ця система електронного керування дроселем усуває джерело тертя й опору. У поєднанні з системою контролю спалювання збідненої паливної суміші (Lean Burn Control System) вона покращує економію пального в широкому діапазоні обертів – від низьких до середніх.

  • Рядний 4-циліндровий двигун Suzuki з великим блоком має робочий об’єм 2 867 см3 і високий ступінь стиску, щоб виробляти 129 кВт (175 к.с.) і 110 кВт (150 к.с.) для вражаючого розгону й потужного крутного моменту на низьких обертах.
  • Датчик детонаційного згоряння та кисневий датчик, а також система виявлення води забезпечують кращу експлуатаційну надійність.
  • Система регулювання фаз газорозподілу (VVT) покращує крутний момент в низькому й середньому діапазонах швидкостей, необхідний для потужного розгону.
  • Система багатоступеневого впуску піднімає верхню межу обертів двигуна.
  • Глушник впуску повітря резонаторного типу знижує рівень шуму, який утворює всмоктуване повітря, завдяки чому мотор працює значно тихіше.
  • Система безключового запуску забезпечує легкий і простий запуск, а також виконує функцію іммобілайзера – пристрою автоматичного блокування двигуна у випадку спроби викрадення човна.
  • Фарбове покриття кольору Pearl Nebular Black (перламутровий туманний чорний) і об’ємні, 3D емблеми надають цим підвісним моторам вишуканий вигляд.

Технології

Великий блок – двигун з високими експлуатаційними характеристиками

Нова команда розробників DF175AP/150AP побудувала обидва ці нові підвісні мотори Suzuki на рядному чотирициліндровому чотиритактному двигуні з великим блоком із робочим об’ємом 2 867 см³. На блоці встановлена силова головка з двома верхніми розподільними валами та чотирма клапанами на циліндр для забезпечення високих експлуатаційних характеристик двигуна. Незважаючи на те, що великий робочий об’єм дозволяє розвивати винятковий розгін та швидкість, наші інженери подбали про те, щоб ці підвісні моторів були максимально компактними та легкими.
Обидва підвісні мотори обладнані найкращими передовими технологіями Suzuki, які суттєво покращують ККД двигуна.

Високий ступінь стиску 10,2:1 і найвищий у своєму класі об’єм (*2)

Стиск і робочий об’єм відіграють важливу роль у забезпеченні високого ККД та вихідної потужності двигуна. Робочий об’єм має прямий вплив на прискорення і крутний момент, тому більший робочий об’єм, як правило, забезпечує як швидший розгін, так і більш потужний крутний момент. Вищий ступінь стиску дозволяє двигуну отримувати кращу віддачу від процесу згоряння пального і, як наслідок, помітно покращувати свої робочі характеристики та потужність. Спираючись на власний великий досвід у проектуванні двигунів для мотоспорту та досвід у будівництві двигунів для гоночних автомобілів, інженери Suzuki поєднали робочий об’єм 2867 см³ (найбільший у кожному класі підвісних моторів) з високим ступенем стиску 10,2:1, щоб отримати відмінні показники роботи від цих компактних моторів.

(*2) станом на серпень 2016 р.

Система перемикання напрямку обертання (Suzuki Selective Rotation)

На великих човнах, оснащених кількома підвісними моторами, моделі зі стандартним напрямом обертання гребного гвинта , як правило, поєднують з моделлю з протилежним обертанням, щоб човен міг рухатися по прямій і зберігати стійкість. Для цього власники змушені придбавати спеціальну модель з гребним гвинтом протилежного обертання. Інноваційна система перемикання напрямку обертання Suzuki усуває цю потребу завдяки встановленню в редукторі шестірень, валу і підшипників спеціальної, уніфікованої конструкції, які дозволяють підвісному мотору працювати надійно й ефективно в будь-якому напрямку. Для перемикання напрямку обертання гребного гвинта як на DF175AP, так і на DF150AP необхідно встановити додатковий перемикач, який під’єднується до контуру всередині моторного відсіку, а також додатковий гребний гвинт протилежного обертання (*1).

(*1) Проконсультуйтеся з вашим дилером перш ніж змінити модель зі стандартним обертанням на модель з протилежним обертанням (і навпаки). Для зміни напрямку обертання гребного гвинта підвісного мотора потрібен додатковий з’єднувач і додатковий гребний гвинт.

Напівпряма система впуску повітря

Під сучасною скошеною кришкою двигуна криється низка конструктивних особливостей, які підвищують експлуатаційні якості двигуна. Обидві моделі, DF175AP і DF150AP, оснащені системою напівпрямого впуску повітря, яка подає холодніше повітря безпосередньо в багатоступеневий впускний тракт. Двигуни, які дихають холоднішим повітрям, можуть працювати більш ефективно, розвиваючи швидші розгони та вищу максимальну швидкість. На верхній панелі також передбачені отвори, які дозволяють маховику, що обертається, виштовхувати тепле повітря з-під кришки назовні, сприяючи зниженню температури під кришкою.

Система обмеження нахилу

Щоб захистити човен і мотор від пошкоджень, які можуть виникнути під час нахилу підвісного мотора, на обох підвісних моторах передбачено обмежувач кута нахилу з ручним регулюванням, який не дозволяє підвісному мотору нахилятися поза встановлену межу.

Два промивних отвори

З часом накопичення солі, піску та бруду може обмежити потік у системі охолодження, завдаючи шкоди мотору. Щоб запобігти такому накопичуванню, обидва підвісних мотори обладнано двома промивними отворами, які значно полегшують промивання системи охолодження. Завдяки наявності одного отвору, розташованого на лівій стороні в нижній частині корпусу, й другого – на передній панелі, ви завжди матимете легкий доступ до системи промивання незалежно від того, де перебуває ваш човен – у воді чи на суші.

Система прецизійного керування Suzuki (система електронного керування дроселем і перемиканням передач) (Suzuki Precision Control)

Система прецизійного керування Suzuki – це технологічно вдосконалена комп’ютеризована система керування, яка замінює механічні тросики керування в традиційних системах керування. Ця система електронного керування дроселем усуває джерело тертя й опору. Поки ви насолоджуєтесь плавною роботою дросельної заслінки та перемиканням передач із мінімальним тертям, комп’ютер системи обробляє та передає команди в режимі реального часу приводним механізмам двигуна, які забезпечують точне керування дроселем з більш плавним та рішучим перемиканням. Це найбільш очевидно в діапазоні низьких обертів, де робота двигуна помітно рівніша і точніша. У поєднанні з системою контролю спалювання збідненої паливної суміші (Lean Burn Control) вона покращує економію пального в широкому діапазоні обертів. Система прецизійного керування Suzuki також має вбудовані системи, які допомагають захистити двигун і не допустити його поломки через неправильне поводження, а її конструкція та проста схема з’єднань полегшують установлення, скорочуючи час, необхідний для монтажу та налаштування.
Система забезпечує точний контроль та може бути налаштована для роботи з одним, двома, трьома або чотирма підвісними моторами, а також з двома панелями приладів.

Система контролю спалювання збідненої паливної суміші (Lean Burn Control)

Система контролю спалювання збідненої паливної суміші, розроблена інженерами Suzuki, – це інтелектуальна система, яка забезпечує суттєве покращення економії пального, роблячи паливоекономічні чотиритактні підвісні мотори ще більш економічними. Контролюючи роботу двигуна та умови його експлуатації в режимі реального часу, система використовує 32-бітний бортовий блок керування двигуном, щоб прогнозувати потреби в пальному й забезпечити подачу біднішої, в точно визначеній пропорції, паливоповітряної суміші в двигун у всьому робочому діапазоні. Результати свідчать про суттєве поліпшення економії пального по всьому діапазону потужності, у тому числі в діапазоні крейсерських швидкостей, у якому двигун працює більшу частину часу.

Система врівноважування

Однією з невід’ємних характеристик традиційних рядних чотирициліндрових моторів є створення вторинної вібрації під час роботи на високих обертах, напрям якої відповідає руху поршня. Щоб нейтралізувати цю вібрацію, інженери Suzuki використовують систему врівноважування сил другого порядку, яка створює горизонтальний рух для компенсації вертикального руху поршня. Щоб створити цей горизонтальний рух, противага ділиться на ліву і праву частини, кожна з яких обертається в протилежному напрямку на швидкості, яка вдвічі перевищує швидкість обертання колінчастого валу, ефективно протидіючи цим вторинним вібраціям і забезпечуючи стабільнішу роботу мотора.

Кисневий (О2) датчик

Основний датчик в системі електронного впорскування палива, кисневий (О2) датчик постачає точну інформацію в режимі реального часу, яку використовує блок керування двигуном для забезпечення оптимального співвідношення паливо / повітря при змінах умов експлуатації. Кисневий (О2) датчик, який встановлюється на багатьох висококласних підвісних моторах Suzuki, допомагає підтримувати оптимальну ефективність роботи двигуна в усьому робочому діапазоні.

Глушник впуску повітря резонаторного типу

Вихлопна система двигуна є відомим джерелом шуму двигуна, але ще одним джерелом шуму, яке часто залишається поза увагою, є впускний колектор. Повітря, що всмоктується у впускний колектор на великих швидкостях, може утворювати різкий звук.
Моделі DF175AP і DF150AP оснащені глушником впуску повітря резонаторного типу, який знижує рівень такого шуму, завдяки чому мотор працює надзвичайно тихо.

Система виявлення води Suzuki

Вода у пальному може спричинити такі проблеми як погане згоряння, низька вихідна потужність та корозія. Система виявлення води Suzuki призначена для захисту двигуна від вологи в пальному за рахунок використання паливного фільтра, оснащеного датчиком виявлення води. Система сповіщає про присутність води у пальному за допомогою візуальних та звукових попереджень. Фільтр також спроектований таким чином, щоб ви могли перевіряти наявність води візуально.

Датчик детонаційного згоряння

Датчик детонаційного згоряння контролює умови згоряння пального й надсилає в блок керування двигуном інформацію, необхідну для точного керування впорскуванням пального в двигун з метою забезпечення оптимальних робочих характеристик двигуна. На додаток до збільшення вихідної потужності система також допомагає продовжити строк служби підвісного мотора.

Система кріплення на упорі

На обох моделях – DF175AP і DF150AP – застосовується комбінація гумових опор м’якого типу та з потужним упором як на верхньому, так і на нижньому кріпленнях, для зменшення вібрації мотора і забезпечення його стабільної роботи. Гумові опори м’якого типу використовуються для поглинання вібрацій, що створюються на холостому ходу в діапазоні 2000 об./хв, тоді як гумові опори з потужним упором забезпечують стабільну роботу в умовах великих навантажень, підвищуючи потужність і покращуючи експлуатаційні якості двигуна.

Система регулювання фаз газорозподілу (VVT)

Система регулювання фаз газорозподілу використовується на багатьох підвісних моторах Suzuki, адже вона забезпечує високі експлуатаційні характеристики мотора у всьому діапазоні потужності, зберігаючи при цьому переваги, які надає конструкція чотиризначного двигуна. В цій системі все починається з інноваційного профілю розподільного валу, призначеного для забезпечення максимальної потужності та підвищення ефективності двигуна під час роботи на високих обертах. Система регулювання фаз газорозподілу використовується для синхронізації впускного клапана з розподільним валом, щоб оптимізувати газорозподіл для роботи в діапазоні низьких і середніх обертів. Це дозволяє мотору виробляти оптимальну корисну потужність у всьому робочому діапазоні, забезпечуючи вищий крутний момент на низьких і середніх обертах для потужного прискорення. Весь процес відбувається автоматично, Вам залишається тільки насолоджуватися потужністю та відмінними робочими характеристиками мотора.

Безшумна робота

Чотиритактні мотори Suzuki вже давно відомі своєю надзвичайно тихою роботою. Інженери Suzuki докладають чималих зусиль, використовуючи спеціальні методи, щоб наші підвісні мотори працювали якомога тихіше.

Багатоступеневий впуск повітря

Надходження в циліндри необхідної кількості повітря має великий вплив на ККД двигуна. Для руху на високих швидкостях, як правило, потрібен більший об’єм повітря, а на низьких – менший. Система багатоступінчастого впускного тракту Suzuki забезпечує надходження необхідних обсягів повітря за рахунок використання двох впускних патрубків на циліндр. Під час роботи на низьких обертах повітря надходить в камеру згоряння через довший, вигнутий патрубок з конструкцією, оптимізованою для поліпшення згоряння і забезпечення потужного крутного моменту. Коли швидкість обертів зростає, заслінка на патрубку прямого впуску відкривається. Оскільки патрубок прямого впуску короткий і прямий, він забезпечує подачу більшого об’єму повітря в камеру, покращуючи всмоктувальну здатність двигуна під час роботи на високих обертах, тим самим підвищуючи його корисну потужність у високошвидкісному режимі.

Зміщений повідний вал

Suzuki стала першою компанією, яка почала використовувати зміщений повідний вал на чотиритактних підвісних моторах для зменшення розмірів мотора. Ця конструкція повідного валу, застосовувана на всіх чотиритактних моторах Suzuki від DF70A і вище, полягає в розташуванні колінчастого валу перед повідним валом, у результаті чого центр ваги мотора зміщується вперед. Така конструкція не тільки суттєво сприяє загальній компактності мотора, але й підвищує його потужність. До того ж завдяки перенесенню осі інерції двигуна – точки, в якій вібрація, створювана двигуном під час роботи, є мінімальною – вище верхньої точки кріплення двигуна, вібрація значно зменшується.
На цих підвісних моторах також застосовується двоступеневе пониження передатного числа, що дає можливість використовувати потужність, що виробляється цими високоефективними моторами, по максимуму. Забезпечуючи підсумкове передатне число 2,50:1 – найбільше, яке Ви можете знайти в будь-якому з підвісних моторів у цьому класі – система двоступеневого пониження передатного числа дозволяє розвивати потужний крутний момент для швидкого прискорення й високої максимальної швидкості.

Антикорозійне покриття Suzuki

Щоб попередити корозію, компанія Suzuki захищає свої підвісні мотори за допомогою власного, спеціального розробленого антикорозійного покриття. Воно наноситься безпосередньо на алюмінієву поверхню мотора й забезпечує максимальний зв’язок між покриттям та алюмінієвою поверхнею. Перший шар – це епоксидна ґрунтовка, потім наноситься чорна (або біла) металева підкладка, яка покривається прозорою фарбою на основі акрилової смоли. У сукупності всі ці шари створюють ефективну протидію корозії, захищаючи ті частини мотора з алюмінієвого сплаву, які постійно контактують з солоною водою.

32-бітний ЕСМ (блок керування двигуном)

Моделі DF175AP і DF150AP оснащені 32-бітним ECM (блоком керування двигуном), який забезпечує точний контроль роботи двигуна, особливо систем запалювання та подачі пального. Цей потужний бортовий комп’ютер контролює й обробляє ключові дані, що надходять у режимі реального часу від низки датчиків, розташованих в основних вузлах двигуна. Серед таких датчиків – датчик абсолютного тиску впускного колектору, датчик положення колінчастого валу, датчик температури всмоктуваного повітря, датчик положення коробки передач, датчик положення дроселя, датчик температури стінок циліндрів, датчик положення розподільного валу та датчик температури колектору вихлопних газів. Обробляючи ці дані, комп’ютер здійснює точне керування системами запалювання та подачі пального, забезпечуючи оптимальну подачу іскри й пального в будь-яких умовах експлуатації.

Генератори великої потужності

Сучасні човни обладнані великою кількістю різноманітних електронних приладів, для роботи яких потрібна електроенергія. Пам’ятаючи про це, інженери Suzuki оснастили моделі DF170AЗ і DF150АР генератором змінного струму, який більшу частину своєї максимальної потужності 44А (12 В) виробляє під час роботи мотора на швидкості 1000 об./хв., цілком достатньої у більшості випадків.

Багатоточкове послідовне електронне впорскування пального

Компанія Suzuki вперше запровадила систему електронного впорскування пального у чотиритактних підвісних моторах з випуском своїх оригінальних моделей DF70/60 у 1997 році. Система багатоточкового послідовного електронного впорскування пального Suzuki поставляє в кожний циліндр двигуна оптимізовану суміш пального й повітря, що впорскується в циліндр під високим тиском відповідно до команд, що поступають від 32-бітного комп’ютера блока керування двигуном. Система забезпечує покращену економію пального, чітке прискорення та низький рівень викидів, що відповідає нормам викидів. Вона також відповідає стандартам Директиви для прогулянкових плавзасобів (RCD), Директиви 2003/44EC Європейського Парламенту і Ради, та отримала оцінку «три зірки» від Каліфорнійської ради повітряних ресурсів (CARB).

Система безключового запуску Suzuki (*3)

Система безключового запуску Suzuki заснована на використанні безконтактного електронного ключа у вигляді брелка, який передає код доступу до системи запуску мотора. Якщо ви маєте ключ при собі, все, що вам потрібно, – це, стоячи на відстані приблизно одного метра від консолі, під’єднати шнур аварійної зупинки, повернути головний перемикач і запустити підвісний мотор, натиснувши на кнопку. Система є дуже простою в користуванні й не потребує додаткових зусиль: після запуску ключ можна покласти у кишеню, що зменшує ризик його загубити. Крім того, вона виконує функцію протиугінного пристрою, адже без передання відповідного коду доступу підвісний мотор не запуститься. До того ж цей ключ-брелок не тоне у воді, отже його можна завжди виловити, якщо він випадково впаде за борт.

(*3) Можливість установлення системи є не в усіх регіонах. За докладнішою інформацією зверніться до вашого місцевого дилера Suzuki.

Водоохолоджуваний регулятор напруги й ізолятор

Водоохолоджувані регулятори напруги, вбудовані в обидва підвісні мотори, розсіюють тепло в регуляторі, підвищуючи, таким чином, зносостійкість Система заряджання акумулятора також оснащена ізолятором, який дозволяє використовувати дві акумуляторні батареї одночасно. Система розділяє електричний струм на два контури і призначена для захисту основної акумуляторної батареї у разі розрядження допоміжного акумулятора.

Блок плавких запобіжників

Запобіжники для електричної системи підвісного мотора вмістилися в одному блоці плавких запобіжників, розташованому збоку на моторі. Така конструкція має охайний зовнішній вигляд й одночасно забезпечує зручний доступ до плавких запобіжників.

Специфікації

Модель DF150APX
Ціна $13 300
Рекомендована висота транця, мм 635
Система пуску Електрична
Вага, кг 241
Тип двигуна 16-клапанний двигун з двома верхніми розподільними валами (DOHC)
Система подачі пального Багатоточкове послідовне електронне впорскування пального
Кількість циліндрів 4
Робочий об’єм, см³ 2,867
Діаметр × хід поршня, мм 97 × 97
Максимальна потужність, кВт 110
Робочий діапазон при повному відкритті дросельної заслінки, об/хв. 5,000-6,000
Керування Дистанційне
Місткість маслозбірника, л 8
Система запалювання Повністю напівпровідникового типу
Генератор 12V 44A
Кріплення двигуна Транцева скоба
Спосіб регулювання кута нахилу Підйом й нахил мотора з електропідсилювачем
Передатне число 2.50:1
Перемикання передач F-N-R (передня-нейтраль-задня)
Вихлопна система Вихлоп через маточину ґвинта
Вибір гребного ґвинта (крок)*2 Всі гребні ґвинти – 3-лопатеві 15"-27.5"(R/R), 17"-26"(C/R) *2

*1 Суха вага: з кабелем акумулятора, без гребного гвинта і моторної оливи
*2 R/R – правостороннє обертання, C/R – зворотнє обертання

Для отримання детальнішої інформації щодо цін та комплектації моторів – звертайтесь до місцевого офіційного дилерського представництва.

Оплата в гривнях за комерційним курсом на день оплати

Опис комплектацій і скорочень
S – Стандартний дейдвуд (“нога”), 381 мм,
L – Подовжений дейдвуд, 508 мм,
Х – Довгий дейдвуд, 635 мм
Е – електростартер,
Т – Гідравлічний привід підйому і нахилу,
R – Дистанційне керування (д.к.).
А – система економії палива Lean Burn – робота на збідненої суміші
Н – Ручна діферентовка і обмеження нахилу з газовим допоміжним доводчиком
W – посилений для роботи у важких умовах.
P – можливість перемикання напряму обертання гребного гвинта
Z – зворотне обертання гвинтів,
V – посилений редуктор