DF200AP

Напівпряма система впуску повітря

Спеціально розроблена кришка мотора та напівпряма система впуску повітря були спроектовані, щоб забезпечити надходження повітря більш холодним потоком до спеціально сконструйованого довгого впускного патрубка, тоді як силова головка блоку циліндрів типу DOHC з чотирма клапанами на циліндр, оснащена системою регулювання фаз газорозподілу, дозволяє двигуну всмоктувати повітря більш ефективно, збільшуючи прискорення та крутний момент на високих обертах. До всього цього інженери Suzuki додали ще систему впорскування пального та технологію спалювання бідної паливної суміші Lean Burn Suzuki для покращення економії пального.

Великий блок – потужний мотор

Проектуючи DF200A, ми мали на меті побудувати підвісник, який мав би потужність і характеристики 6-цилінрового мотора з V-подібним розташуванням циліндрів у класі потужності 147 кВт (200 к.с.), але в легшій, більш компактній чотирициліндровій конфігурації. Щоб забезпечити такий рівень роботи мотора, наші інженери використали рядний чотирициліндровий двигун з великим блоком робочим об’ємом 2,9 літрів і більш високим ступенем стиску – 10,2: 1, щоб розвивати вражаюче прискорення і високий крутний момент на низьких обертах.

Технології

Напівпряма система впуску повітря

Спеціально розроблена кришка мотора та напівпряма система впуску повітря були спроектовані, щоб забезпечити надходження повітря більш холодним потоком до спеціально сконструйованого довгого впускного патрубка, тоді як силова головка блоку циліндрів типу DOHC з чотирма клапанами на циліндр, оснащена системою регулювання фаз газорозподілу, дозволяє двигуну всмоктувати повітря більш ефективно, збільшуючи прискорення та крутний момент на високих обертах. До всього цього інженери Suzuki додали ще систему впорскування пального та технологію спалювання бідної паливної суміші Lean Burn Suzuki для покращення економії пального.

Великий блок – потужний мотор

Проектуючи новий DF200A, інженери Suzuki мали на меті створити для човнярів підвісник, який мав би характеристики 6-цилінрового підвісного мотора DF200 з V-подібним розташуванням циліндрів, але в легшій, чотирициліндровій конфігурації. Інженери почали з рядного чотирициліндрового блоку двигуна об’ємом 2,9 літрів, що використовується на моделях DF150/175, модернізувавши конструкцію “Big Block”, застосувавши силову головку блоку циліндрів типу DOHC з чотирма клапанами на циліндр і ступінь стиску 10,2:1. Крім того, вони оснастили мотор системою регулювання фаз газорозподілу, системою двоступеневого пониження передатного числа та 32-бітним бортовим комп’ютером. Кінцевим результатом став мотор, який важить на 30 кг менше ніж версія V6, що робить його відмінним вибором для використання на рибальських човнах та інших легковагих суднах. Він також є відмінним вибором для тих, хто хоче покращити ходові характеристики своїх старіших човнів, оснащених двотактними V6.

Система врівноважування

Рядні чотирициліндрові мотори, працюючи на високих обертах, створюють вторинну вібрацію, напрям якої відповідає руху поршня. Щоб протистояти цій вібрації, інженери Suzuki використовують систему врівноважування сил другого порядку, яка створює горизонтальний рух для компенсації вертикального руху поршня. Щоб створити цей горизонтальний рух, противага ділиться на ліву і праву частини, кожна з яких обертається в протилежному напрямку. Обертаючись удвічі швидше за колінчастий вал, противаги ефективно протидіють цим вторинним вібраціям і забезпечують більш рівну роботу мотора.

Система перемикання обертання гребного гвинта

При встановленні двох або більше підвісних моторів на великих човнах підвісний мотор з гвинтом зворотного обертання, як правило, встановлюється в парі з моделлю з гребним гвинтом стандартного обертання, що допомагає тримати рівний кіль і прямолінійний рух. Моделі DF200AP були розроблені зі спеціальним механізмом зворотного обертання, вбудованим у редуктор, який змушує гребний гвинт обертатися в протилежному напрямку. Система перемикання обертання Suzuki (Selective Rotation) усуває необхідність придбання додаткового підвісного мотора з гвинтом протилежного обертання завдяки використанню спеціального перемикача, який, будучи підключеним до електричного контуру у відсіку двигуна, перетворює підвісний двигун з гвинтом прямого обертання на модель з гвинтом протилежного обертання.

* Використання цієї технології, вперше представленої в галузі, стало можливим завдяки спеціальній, уніфікованій конструкції шестерень, валів та підшипників у редукторі, призначених для надійної та ефективної роботи як у стандартному, так і в протилежному режимі обертання.

Антикорозійне покриття Suzuki

Щоб попередити корозію, компанія Suzuki захищає свої підвісні мотори за допомогою власного, спеціального розробленого антикорозійного покриття. Воно наноситься безпосередньо на алюмінієву поверхню мотора й забезпечує максимальний зв’язок між покриттям та алюмінієвою поверхнею. Перший шар – це епоксидна ґрунтовка, потім наноситься чорна металева підкладка, яка покривається прозорою фарбою на основі акрилової смоли. У сукупності всі ці шари створюють ефективну протидію корозії, захищаючи ті частини мотора з алюмінієвого сплаву, які постійно контактують з солоною водою.

Глушник впуску повітря резонаторного типу

Вихлопна система двигуна є відомим джерелом шуму двигуна, але ще одним джерелом шуму, яке часто залишається поза увагою, є впускний колектор. Повітря, що всмоктується у впускний колектор на великих швидкостях, може утворювати різкий звук.
Модель DF200A оснащена глушником впуску повітря резонаторного типу, який знижує рівень такого шуму, завдяки чому мотор працює надзвичайно тихо.

Багатоступеневий впуск

Надходження в циліндри необхідної кількості повітря має великий вплив на робочі характеристики двигуна. Для роботи на високій швидкості двигун, як правило, потребує більшого об’єму повітря, а на низькій – меншого. Система багатоступеневого впуску Suzuki відповідає цим потребам, забезпечуючи надходження достатньої кількості повітря в двигун завдяки використанню двох впускних патрубків на циліндр. Під час роботи на низьких обертах повітря надходить у камеру згоряння через довший, вигнутий патрубок, конструкція якого сприяє поліпшенню згоряння та підвищенню крутного моменту на низьких обертах. Коли швидкість обертів зростає, заслінка на патрубку прямого впуску відкривається. Оскільки патрубок прямого впуску короткий і прямий, він забезпечує подачу більшого об’єму повітря в камеру, покращуючи всмоктувальну здатність двигуна під час роботи на високих обертах, тим самим підвищуючи корисну потужність у високошвидкісному режимі.

Безшумна робота

Чотиритактні мотори Suzuki вже давно відомі своєю надзвичайно тихою роботою. Інженери Suzuki докладають чималих зусиль, використовуючи спеціальні методи, щоб наші підвісні мотори працювали якомога тихіше. Результати випробувань на рівень шуму під час роботи DF200A та конкуруючої моделі рядного чотиритактного підвісного мотора в класі потужності 147 кВт (200 к.с.) чітко показали, що DF200A працює тихіше, ніж його конкурент.

Система прецизійного керування Suzuki (Електронне керування дроселем і перемиканням передач)

Ця складна комп’ютеризована система електронного керування характеризується відсутністю тертя і опору, як це має місце при використанні механічних систем з тросовими приводами, забезпечуючи плавну точну керованість у поєднанні з миттєвим, впевненим перемиканням передач, особливо, на низьких обертах і під час маневрування. Система може бути сконфігурована для роботи з одним, двома або трьома підвісними моторами, а також з двома приладовими панелями. У поєднанні з системою контролю спалювання збіднених паливних сумішей забезпечує покращення паливної економічності в широкому діапазоні обертів.

Водоохолоджуваний регулятор напруги й ізолятор

Водоохолоджувані регулятори напруги, вбудовані в обидва підвісні мотори, розсіюють тепло в регуляторі, підвищуючи, таким чином, зносостійкість Система заряджання акумулятора також оснащена ізолятором, який дозволяє використовувати дві акумуляторні батареї одночасно.
Система розділяє електричний струм на два контури і призначена для захисту основної акумуляторної батареї у разі розрядження допоміжного акумулятора.

Два промивних отвори

З часом накопичення солі, піску та бруду може обмежити потік у системі охолодження, завдаючи шкоди мотору. Щоб запобігти такому накопичуванню, обидва підвісних мотори обладнано двома промивними отворами, які значно полегшують промивання системи охолодження. Завдяки наявності одного отвору, розташованого на лівій стороні в нижній частині корпусу, й другого – на передній панелі, Ви завжди матимете легкий доступ до системи промивання, незалежно від того, у воді чи на суші перебуває Ваш човен.

Система контролю спалювання збідненої паливної суміші від Suzuki

Система контролю спалювання збідненої паливної суміші (Lean Burn), розроблена компанією Suzuki, – це інтелектуальна система, яка забезпечує суттєве покращення економії пального, роблячи паливоекономічні чотиритактні підвісні мотори ще більш економічними. Контролюючи роботу двигуна та умови його експлуатації в режимі реального часу, система використовує 32-бітний бортовий блок керування двигуном, щоб прогнозувати потреби в пальному й забезпечити подачу біднішої, в точно визначеній пропорції, паливоповітряної суміші в двигун у всьому робочому діапазоні. Результати свідчать про суттєве поліпшення економії пального по всьому діапазону потужності, включаючи крейсерський діапазон, коли двигун використовується більшу частину часу. Випробування, проведені з метою порівняння нової моделі DF200A й оригінальної V6 DF200, показали збільшення економії пального на 19%, переважно в крейсерському діапазоні швидкостей (близько 70% від максимальної швидкості).

Вищий ступінь стиску 10.2:1

Спираючись на власний досвід проектування двигунів для гоночних автомобілів, інженери Suzuki розробили рядний чотирициліндровий мотор DF200A з вищим ступенем стиску – 10,2: 1. Вищий ступінь стиску забезпечує помітне поліпшення характеристик мотора та збільшення вихідної потужності двигуна робочим об’ємом 2867 куб.см.

Система кріплення

На новій моделі DF200A застосовується комбінація гумових кріплень м’якого типу та з потужним упором на верхній і нижній опорах кріплення, щоб зменшити вібрацію мотора та забезпечити його стабільну роботу. М’які гумові кріплення використовуються для поглинання коливань, що створюються на холостому ходу в діапазоні 2000 об/хв, тоді як кріплення з потужним упором гарантують стабільну роботу під час великих навантажень, підвищуючи потужність та покращуючи робочі характеристики мотора.

32-бітний ECM (блок керування двигуном)

Модель DF200A оснащена 32-бітним ECM (блоком керування двигуном), який забезпечує точний контроль роботи двигуна, особливо систем запалювання та подачі пального. Цей потужний бортовий комп’ютер контролює й обробляє ключові дані, що надходять у режимі реального часу від низки датчиків, розташованих в основних вузлах двигуна. Серед таких датчиків – датчик абсолютного тиску впускного колектору, датчик положення колінчастого валу, датчик температури всмоктуваного повітря, датчик положення перемикання, датчик положення дроселя, датчик температури стінки циліндра, датчик положення розподільного валу та датчик температури колектору вихлопних газів. Обробляючи ці дані, комп’ютер здійснює точне керування системами запалювання та подачі пального, забезпечуючи оптимальну подачу іскри й пального в будь-яких умовах експлуатації.

Багатоточкове послідовне електронне впорскування пального

Компанія Suzuki вперше запровадила систему електронного впорскування пального у чотиритактних підвісних моторах з випуском оригінальних моделей DF70/60 у 1997 році. Система багатоточкового послідовного електронного впорскування пального Suzuki поставляє в кожний циліндр двигуна оптимізовану суміш пального й повітря, що впорскується в циліндр під високим тиском відповідно до команд з 32-бітного комп’ютера блока керування двигуном. Система забезпечує покращену економію пального, чітке прискорення та низький рівень викидів, що відповідає нормам викидів. Вона також відповідає стандартам Директиви для прогулянкових плавзасобів (RCD), Директиви 2003/44EC Європейського Парламенту та Ради, та отримала оцінку «три зірки» від Каліфорнійської ради повітряних ресурсів (CARB).

Блок плавких запобіжників

Запобіжники для електричної системи підвісного мотора вмістилися в одному блоці плавких запобіжників, розташованому збоку на моторі. Така конструкція має охайний зовнішній вигляд й одночасно забезпечує зручний доступ до запобіжників.

Датчик детонації

Встановлений на моделях DF140A та DF115A, датчик детонації контролює умови згоряння пального й надсилає в блок керування двигуном інформацію, необхідну для точного керування впорскуванням пального в двигун з метою забезпечення оптимальних характеристик двигуна. На додаток до збільшення вихідної потужності система також допомагає продовжити строк служби підвісного мотора.

Датчикю кисню (лямбда-зонд)

Як і більшість технічно удосконалених підвісних моторів Suzuki, модель DF200A оснащена датчиком кисню, яка допомагає підтримувати оптимальну ефективність двигуна. Система контролює умови експлуатації двигуна, щоб постачати необхідні дані в блок керування двигуном, який на підставі отриманих даних визначає оптимальну пропорцію суміші пального й повітря, що подається в двигун, для забезпечення його оптимальних характеристик у всьому робочому діапазоні.

Найбільший робочий об’єм у своєму класі

Робочий об’єм циліндрів двигуна має прямий вплив на швидкість прискорення і крутний момент. Взагалі кажучи, чим більший об’єм, тим краще. З цієї причини мотор DF200A спроектовано з робочим об’ємом циліндрів 2867 куб.см, що робить його найбільшим чотирициліндровим чотиритактним підвісним мотором у класі потужності 147 кВт (200 к.с.).

Система регулювання фаз газорозподілу (VVT)

Система регулювання фаз газорозподілу використовується на багатьох підвісних моторах Suzuki, адже вона забезпечує високі експлуатаційні характеристики мотора у всьому діапазоні потужності, зберігаючи при цьому переваги, які надає конструкція чотиризначного двигуна. В цій системі все починається з інноваційного профілю розподільного валу, призначеного для забезпечення максимальної потужності та підвищення ефективності двигуна під час роботи на високих обертах. Система регулювання фаз газорозподілу використовується для синхронізації впускного клапана з розподільним валом, щоб оптимізувати газорозподіл для роботи в діапазоні низьких і середніх обертів. Це дозволяє мотору виробляти максимальну корисну потужність у всьому робочому діапазоні, забезпечуючи вищий крутний момент на низьких і середніх обертах для потужного прискорення. Весь процес відбувається автоматично, Вам залишається тільки насолоджуватися потужністю та відмінними робочими характеристиками мотора.

Зміщений повідний вал

Suzuki стала першою компанією, яка почала використовувати зміщений повідний вал на чотиритактних підвісних моторах для зменшення розмірів мотора. Ця конструкція повідного валу, застосовувана на всіх чотиритактних моторах Suzuki від DF70A і вище, полягає в розташуванні колінчастого валу перед повідним валом, у результаті чого центр ваги мотора зміщується вперед. Така конструкція не тільки суттєво сприяє загальній компактності мотора, але й підвищує його потужність. До того ж завдяки перенесенню осі інерції двигуна – точки, в якій вібрація, створювана двигуном під час роботи, є мінімальною – вище верхньої точки кріплення двигуна, вібрація значно зменшується.
На цих підвісних моторах також застосовується двоступеневе пониження передатного числа, що дає можливість використовувати потужність, що виробляється цими високоефективними моторами, по максимуму. Забезпечуючи підсумкове передатне число 2,50:1 – найбільше, яке Ви можете знайти в будь-якому з підвісних моторів у цьому класі – система двоступеневого пониження передатного числа дозволяє розвивати потужний крутний момент для швидкого прискорення й високої максимальної швидкості.

Генератори великої потужності

Сучасні човни обладнані великою кількістю різноманітних електронних приладів, які потребують електроенергію для забезпечення їхнього функціонування. Модель DF200A оснащена генератором змінного струму, спроектованим для вироблення максимальної потужності 44А (12 В) навіть під час роботи мотора на швидкості 1000 об./хв., яка є цілком достатньою у більшості випадків.

Система обмеження нахилу

Щоб захистити човен від пошкоджень, які можуть виникнути під час нахилу підвісного мотора, на обох підвісних моторах передбачено обмежувач кута нахилу з ручним регулюванням, який не дозволяє підвісному мотору нахилятися поза встановлену межу.

Система виявлення води Suzuki

Вода у пальному може спричинити такі проблеми як погане згоряння, низька вихідна потужність та корозія. Система виявлення води Suzuki призначена для захисту двигуна від вологи в пальному за рахунок використання паливного фільтра, оснащеного датчиком виявлення води. Система сповіщає про присутність води у пальному за допомогою візуальних та звукових попереджень. Фільтр також спроектований таким чином, щоб Ви могли перевіряти наявність води візуально.

Специфікації

Модель DF200APX
Ціна $16 750
Рекомендована висота транця, мм 635
Система запалювання Електрична
Вага, кг 241
Тип двигуна 16-клапанний двигун з двома верхніми розподільними валами (DOHC)
Система подачі пального Багатоточкове послідовне електронне впорскування пального
Кількість циліндрів 4
Робочий об’єм, см³ 2,867
Діаметр × хід поршня, мм 97 × 97
Максимальна потужність, кВт 147
Робочий діапазон при повному відкритті дросельної заслінки, об/хв. 5,500-6,100
Керування Дистанційне
Місткість маслозбірника, л 8.0
Рекомендоване пальне Мінімальне октанове число 91 (метод дослідження), АІ-92
Система запалювання Повністю напівпровідникового типу
Генератор 12В 44A
Кріплення двигуна Транцева скоба
Спосіб регулювання кута нахилу Підйом й нахил мотора з електропідсилювачем
Передатне число 2.50:1
Перемикання передач F-N-R (передня-нейтраль-задня)
Вихлопна система Вихлоп через маточину ґвинта
Вибір гребного ґвинта (крок)
*2 Всі гребні ґвинти – 3-лопатеві
17-28 дюймів

*Всі гребні гвинти 3-лопатевого типу.
*1 Суха вага: з кабелем акумулятора, без гребного гвинта і моторної оливи

Для отримання детальнішої інформації щодо цін та комплектації моторів – звертайтесь до місцевого офіційного дилерського представництва.

Оплата в гривнях за комерційним курсом на день оплати

Опис комплектацій і скорочень
S – Стандартний дейдвуд (“нога”), 381 мм,
L – Подовжений дейдвуд, 508 мм,
Х – Довгий дейдвуд, 635 мм
Е – електростартер,
Т – Гідравлічний привід підйому і нахилу,
R – Дистанційне керування (д.к.).
А – система економії палива Lean Burn – робота на збідненої суміші
Н – Ручна діфферентовка і обмеження нахилу з газовим допоміжним доводчиком
W – посилений для роботи у важких умовах.
P – можливість перемикання напряму обертання гребного гвинта
Z – зворотне обертання гвинтів,
V – посилений редуктор